hlavní strana

úterý 27. června 2017

Bezový sirup...


... patří k letnímu koloritu, i když jsme se k němu dostali až těsně před dovolenou,
a jelikož je pro mě balení fakt radost, tak jsme ho nechala na poslední chvíli,
no jako obvykle ;)





A to si ještě dám úkolečky, které fakt nepočkají , jako např. marmeláda, sirup ...

No uznejte, jahody za 14 dní nebudou a černý bez už asi taky nepokvete, 
takže kdy, když ne hned, žeáno  :))

<-- čti více přes Další informace  :)



Džem hotový za chvilenku ...




... a bez natrhaný na zahradě se louhuje už sám :)



Je skvělý a bez konzervantů 

Chcete recepis ? 
"Vařila" jsem dle Reginy 

Tady je : 
15 - 25 květů bezu 
40g kyseliny citronové 
1,5 l studené vody 

Květy se zalijí studenou vodou s kyselinou citronovou a nechají do večera nebo přes noc naložené.
Poté se scedí přes pláténko a do výluhu se nasypou 2kg cukru krystal nebo krupice 
a za občasného míchání se nechá cukr rozpustit.

Toť vše, hotovo, 
ať chutná.
Prý vydrží i pár let, plním až po vršek do čistých sklenic, které jsme doma našli,
 nepočítám že do zimy vydrží .


A co misky, líbí ? 
Mě též, moje práce :)



Díky Míše za inspiraci s tou "háčkovanou" ,
bílá glazovaná měla vypadat původně jinak, s krouceným přepadávajícím okrajem, 
ale tohle se z toho vyvinulo a mě se ukrutně líbí 
- obě :)



Zdravím z dovolené :)











Žádné komentáře: